lisamariadahlin

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Lisa Dahlin - 8 augusti 2012 23:00

Jag har väl alltid tyckt att den här låten varit OK, lite charmig och härlig rytm och så,
men nu idag fick den plötsligt en helt annan betydelse.
Klänning, utsläppt hår, lagom sval mörk kväll, palmer, en sovande pool,
toppenhumör och en colombian som på spanska frågar om vi ska dansa.
Vem skulle säga nej? Jag gjorde i alla fall inte det.


Av Lisa Dahlin - 8 augusti 2012 14:30

 
Blommor, Anderna


  
Så olika till utseendet men ändå så lika inuti, Anderna


 
Bogotá ovanifrån, Anderna

 
 
Tyckte att detta hus var lite sött, Bogotá

 
 
Jag och någon colombiansk man, Anderna


    
Området jag numera kallar mitt hem, Popayán

Av Lisa Dahlin - 8 augusti 2012 08:30

Igår firade området jag bor i, som för övrigt är omringat av ett högt och säkert staket och har flera grindvakter, farsdag. Jag och Alejandra, min äldsta syster, hade precis varit och tränat på områdets gym när vi hörde fantastisk musik bakom ett hörn. Vi gick dit och där visade det sig att ett band spelade. Människorna dansade, skrattade och njöt av livet och det var så fint att se. Det gick inte att vara något annat än lycklig! Tänk om svenskar också kunde släppa loss lite ibland…

Nu är det dags för mig att gå och äta frukost, tidsskillnaden är verkligen stor! Efter frukosten ska jag besöka mitt favoritställe; gymmet. Alejandra har lovat att hon ska försöka lära mig dansa salsa, vi får se hur det går… Senare är det möte med organisationen på kontoret. Vi ska få information om våra skolor, få material och uniformer. Bilder kommer senare! Undrar hur jag kommer se ut i en colombiansk skoluniform?


 

Presentation


Här kommer du kunna följa mig under mitt år som utbytesstudent i Colombia, Sydamerika. Läs mer än gärna och passa på att få ta del och uppleva det lite du också!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards