lisamariadahlin

Alla inlägg under juni 2012

Av Lisa Dahlin - 17 juni 2012 18:00

                 

Jag kommer förmodligen aldrig sluta älska den svenska naturen,
det är bara det att jag kommer ta en lite paus ifrån den ett tag
- för att sedan komma tillbaka och kunna uppskatta den ännu mer.   

Av Lisa Dahlin - 2 juni 2012 09:00

Beslut, vilka det än är, är nästan alltid svåra att fatta. Vilken glass är smarrigast mån tro? Vilka skor passar bäst till outfiten? Eller vilket typsnitt ska jag välja? Så finns det sådana där beslut som är lite utöver det vanliga, sådana där beslut som drastiskt kan förändra ens liv totalt. Antingen till det bättre eller det sämre.


Mitt beslut har garanterat än så länge bidragit väldigt positivt till mitt annars så gråa, tråkiga, enformiga och svenska liv. Mitt beslut om att att lämna familj, vänner, släkt, skola och vanor, mitt beslut om att lämna tryggheten har gett mig livsglädje igen.


Snart, om mer exakt 54 dagar, kommer jag att för första gången sätta fötterna på en annan kontinent på andra sidan ofantligt stora Atlanten. Denna kontinent kallad Sydamerika.


"Men Lisa, vad ska du till Sydamerika för? Vad ska du göra där? Gifta dig med någon hashkung eller?" Ibland undrar jag varför folk måste vara frivilligt instängda innanför sina trygga ljusa nymålade väggar i sitt perfekta hem när de egentligen har alla möjligheter i världen att upptäcka allt spännande utanför... Jag har valt att vidga mina vyer, samla på mig ofantligt mycket erfarenhet, lära mig ett nytt språk, knyta livslånga band till vänner, ta del av en spännande annorlunda kultur och sist men inte minst göra ett tappert försök att bidra med en aning förståelse och fred olika nationer emellan. Jag råkar vara en person som intresserar mig för sådant här. Jag råkar vara en person som lätt tröttnar på samma gamla vanliga vanor och banor. Jag råkar vara en person som älskar att lära och utvecklas. Jag råkar vara en person som drömmer om att få tillbringa ett år i det otroligt häftiga landet Colombia. Och som svar på er sista fråga: nej, jag hade inte tänkt bli någon knarkdrottning om det är det ni oroar er för. Jag tänkte leva.


Colombia, Popayán. Vilka namn... Pirrar det inte lite i era magar också? Jag är så förväntansfull. Vad har detta exotiska land att ge mig? Vad kan jag bidra med där? Att min tillvaro kommer vara totalt förändrad är det enda jag i nuläget är helt säker på. Men förändring, det behövs. Och nu har jag det här precis framför näsan. Bäst att jag tar tillvara på det, på bästa möjliga sätt!


Så mamma, nu har jag bestämt mig för att åka. Och jag är övertygad om att jag inte kommer ångra mig!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här kommer du kunna följa mig under mitt år som utbytesstudent i Colombia, Sydamerika. Läs mer än gärna och passa på att få ta del och uppleva det lite du också!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards