lisamariadahlin

Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa Dahlin - 26 januari 2013 10:00

Aquí los dejo el enlace al blog de la organización AFS, por parte de Popayán, con cual estoy en Colombia. Me pidieron que escribiera una breve historia incluyendo mis pensamientos, experiencias, sentimientos etc. para poder compartirlos con todos los que estén interesados en saber un poco más de mi vida acá. Está en español.


Detta är en link till bloggen dom som bor i Popayán och jobbar med AFS har. Beskriver hur jag känner mig här osv. Skrev på spanska så för er som vill läsa och tyvärr inte fått chansen att lära er världens finaste språk: börja plugga spanska omedelbart eller använd den fantastiskt bra översättaren Google Translate.

http://afscomitepopayan.jimdo.com/experiencia-afs/extranjeros-en-popay%C3%A1n/?logout=1

Av Lisa Dahlin - 2 januari 2013 14:15

32 h i buss är ingen hit direkt så att säga... Om vägarna dessutom är mindre gästvänliga blir det inte trevligare. Dock är dom underbara stränderna och det alldeles lagom varma havet i Ecuador något jag starkt rekommenderar. Den 2a - 10e januari fick jag chansen att åtminstone upptäcka en del av landet som geografiskt sett finns nedanför Colombia, nämligen Ecuador. Det var ett par händelsefulla och superhärliga dagar tillsammans med min älskade syster Alejandra, min kontaktperson från AFS, Martha, Soraya, min bästa vän här i Colombia och som är från Tyskland, söta Pacho som är volontär på AFSprogrammet i Popayán och två superschyssta italienare, Georgia och Flavio.


Jag har varken energi eller tid att berätta vad vi gjorde exakt varje dag, därför skriver jag kortfattat och meddelar att vi i alla fall hade det riktigt kanonbra! Enligt mig var det en väldigt lyckad minisemester och en perfekt start på det nya året. "En bild säger mer än tusen ord" är en ganska vanlig fras i det svenska språket har jag för mig... Tänkte därför använda mig av denna och laddar upp ett gäng. Disfrutenlas! 


  

                                                                      
Bloggen är inte riktigt på min sida (vill ej att jag skriver bildtexter, vet inte riktigt vad det är som händer med min mindre bra dator...) men dom bilderna där det ser varmt ut är i alla fall från Ecuador, den där mina vänner sitter och stirrar blev tagen vid gränsen mellan Colombia och Ecuador där vi blev tvugna att vänta 7 h, dom ståtliga kyrkbilderna från ett ställa här i Colombia och den sista på en del av det fantastiskt fina bergslandskapet vi passerade.




Presentation


Här kommer du kunna följa mig under mitt år som utbytesstudent i Colombia, Sydamerika. Läs mer än gärna och passa på att få ta del och uppleva det lite du också!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards