lisamariadahlin

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa Dahlin - 28 april 2013 20:30

En av dom allra finaste sakerna med att åka iväg såhär måste vara alla nya vänner man skaffar sig. Det finns så många olika personlighetstyper, personer som verkligen är intressanta, inspirerar en och faktiskt, utan att ens vara medvetna om det själva, hjälper en att växa som person. Jag har lärt känna exakt sådana personer här och det är jag innerligt tacksam för. Jag vet att det utanför Sveriges gränser finns människor som jag faktiskt vill lära känna, spendera mer tid tillsammans med, lära ut och bli lärd av. 


Idag känner jag att jag utvecklats något enormt tack vare min vistelse här. När jag kom hit den den 3:dje augusti för en hel evighet sedan (det är så det känns åtminstone) så var jag verkligen inte samma person jag idag är. Jag värderar annorlunda nu, tänker annorlunda, min acceptans är betydligt större, förstår på ett annat sätt andra personers tänkande, värderar mig själv mycket mer, Sverige, min familj... Skulle kunna rabbla upp en hel rad ord. 


Jag är oändligt tacksam och innerligt lycklig över att ha fått möjligheten att leva allt jag här upplevt. Det är en ovärderlig resa som kommer att hjälpa mig genom alla år i livet. Det är jag helt övertygad om. Jag bär med mig det jag anser förgyller mitt liv, det jag verkligen tycker om med Colombia här inne i mig för att kunna skapa mig den verklighet jag vill leva. Varje dag inser jag mer och mer vem jag verkligen vill vara - är det inte lite det livet handlar om? 

Av Lisa Dahlin - 22 april 2013 20:00






Tjejen på bilderna designade denna dress gjord på redan använt material och bad mig visa upp den inför skolan. Dock visar inte bilderna kjolen... Den var gjord av tunn ljusbrun kartong, kort och fluffig - superfin!
Här får ni i alla fall resultatet: 
             


Av Lisa Dahlin - 14 april 2013 20:45

"Everyone thinks of changing the world, but nobody thinks of changing himself"

Av Lisa Dahlin - 5 april 2013 19:30







  

På fredagen när jag kom till skolan hade mina jättesöta klasskompisar köpt en tårta för att fira min födelsedag dagen innan. Jag blev verkligen superglad! Känslan jag fylldes av, att dom ens tänkt på mig, var helt underbar.
Jag har nog dom finaste colombianska klasskompisarna i världen! 


Av Lisa Dahlin - 4 april 2013 18:30


Min gulliga familj (Evelyn, mamma, en moster, 3 av mina kusiner och deras pappa) sjunger för mig på min födelsedag.   

Presentation


Här kommer du kunna följa mig under mitt år som utbytesstudent i Colombia, Sydamerika. Läs mer än gärna och passa på att få ta del och uppleva det lite du också!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards