lisamariadahlin

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

18/03-2013

Av Lisa Dahlin - 18 mars 2013 16:00

Om exakt 3 månader slutar AFSprogrammet vilket innebär att dom allra flesta av mina vänner beger sig till sina hemländer igen. Bara genom att tänka på det blir jag en aning ledsen... Eller jag vet inte om det är ledsamhet, tacksamhet, lycka, vemod eller lite av allting  på en gång? Det är svårt, jag känner mig kluven.


Självklart kommer det bli underbart att träffa alla nära och kära där hemma igen men samtidigt vet jag hur ont det kommer göra att lämna allt jag levt det passerade året. Hemma finns alltid kvar, oavsett vad som händer, men vet vet när jag kommer få chansen att åka tillbaka hit igen på riktigt? Semester är inte samma sak som att faktiskt leva i ett land. 


Dock är jag väldigt glad då jag fått chansen att stanna här 6 veckor längre. Jag åker hem först den 28 juli. Det allra roligaste är att min svenska mamma kommer hit dom 2 sista veckorna jag är här. Jag har redan börjat planera hennes professionella sightseeing (allting måste vara förberett i minsta detalj med tanke på att hon måste uppleva allt jag upplevt under ett helt år... Hur ska jag lyckas med det egentligen?)


Min högsta önskan under tiden jag blir kvar här själv är att kunna åka tillbaka till Amazonas. Jag hoppas verkligen att jag får chansen... Varje dag drömmer jag om att komma tillbaka, jag har nog aldrig varit så ivrig att vilja åka någonstans som jag just nu är. Jag vill göra något för människorna som lever där. Jag vill kunna hjälpa dom på något sätt och samtidit lära mig mig om deras spännande kulturer och levandssätt. Jag ska göra allt jag kan för att återvända dit! 


Det jag i nuläget gör är att försöka njuta av varje liten detalj i vardagen för att minnas denna upplevelse på bästa möjliga sätt. Vips kommer tiden ha runnit ut utan att jag ens lagt märke till det och jag sitter där hemma i JENSEN Gymnasium Västerås med sjuttioniomiljoner arbeten (fast det gillar jag ju också tro det eller ej, känner att jag inte alls anstränger mig här) igen, så det är verkligen viktigt att jag ser det som händer här och nu. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Dahlin - 29 juli 2013 23:00


  Känslan när man äntligen, efter hela 364 dagar, får kramas med sina fina brorsor är obeskrivlig. Alla finner sin lycka på olika sätt men jag rekommenderar er definitivt att resa, så hittade jag min lycka.    "Travel is the only thing ...

Av Lisa Dahlin - 26 juli 2013 16:30


   Con éstas tres mujeres pasé todo el año en Colombia, un año inolvidable y completamente maravilloso... ¿Cómo puedo yo ahora agradecerles a las personas más hermosas de este planeta? A las que me recibieron con la puerta abierta, con el corazón y...

Av Lisa Dahlin - 12 juli 2013 16:15

               

Av Lisa Dahlin - 22 juni 2013 14:45


Idag kom det ca 20 tjejer från en grannby som gärna vill åka utomlands som utbytesstudenter till AFSkontoret för att få lite mer detaljer kring resan. Jag, Verena, Anna och Fiona (alla dom 3 tjejerna är från Tyskland) hjälpte till, berättade hur vi s...

Av Lisa Dahlin - 20 juni 2013 20:00


Det var så otroligt härligt att komma tillbaka till MIN stad igen. Exakt så kändes det när jag i mitten i baksätet av minibussen satt och tittade ut genom rutan på det overkligt vackra solbadande landskapet runt mig... Det var magiskt.    Att man...

Presentation


Här kommer du kunna följa mig under mitt år som utbytesstudent i Colombia, Sydamerika. Läs mer än gärna och passa på att få ta del och uppleva det lite du också!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards