lisamariadahlin

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Lisa Dahlin - 22 februari 2013 21:00

Lorenzo (italienare, också AFSutbytesstudent) och hans familj bjöd med mig till en närliggande stad som heter Cali för att se en helt fantastiskt cool världskänd salsashow, Delirio. Vi åkte på fredagen den 22:a och sov över i pappans systers lägenhet tills lördagen den 23:e. Klimatet i staden är extremt varmt och fuktigt, mitt på dagen är det nästan omöjligt att andas (okej inte direkt, men det är ansträngande) medan det på kvällen blir en helt underbart behaglig temperatur. Staden är mycket större än den jag bor i, mer utvecklad och modern. Superfin! 


På vägen dit stannade vi till vid ett shoppingcenter och drack juice, kollade på kläder och fick oss en guidad tur av Lorenzos colombianska härliga pappa. Bilresan tog ca 5 h med alla stopp vi gjorde och under hela tiden berättade pappan för mig om olika intressanta saker, blev en vis ung kvinna under den helgen tror jag... 


På kvällen gick vi till platsen där showen skulle äga rum och satte oss vid ett bord nära scenen för att kunna se perfekt. När föreställningen startade kl. 9 var jag en aning sömnig men så fort dom första medverkarna dansade ut på scenen vaknade jag till liv. Om jag innan tyckte att dom "normala" dansarna på klubbar etc rörde sig mycket hade jag helt fel. Det var helt otroligt hur snabbt, skickligt och elegant dom rörde sig. Har aldrig i hela mitt liv sett något liknande! 


Denna show åker runt i olika länder och visar upp sig och om ni får chansen måste ni definitivt åka och ta del av all härlighet, det är en engångsupplevelse. Lovar. Här kommer lite bilder från showen och på mig, Lorenzo, mamman pappan och syrran. Jag är så lycklig över att ha få uppleva det jag upplevde! Tusen tack till familjen. 


                           

Presentation


Här kommer du kunna följa mig under mitt år som utbytesstudent i Colombia, Sydamerika. Läs mer än gärna och passa på att få ta del och uppleva det lite du också!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards