lisamariadahlin

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Västerås

Av Lisa Dahlin - 30 juli 2012 07:35

Det är galet när jag tänker efter... Jag kan egentligen nästan ingenting om staden jag lever i. Får lite panik, sådär tre dagar kvar till avresa och jag kan inte det beräknade invånarantalet utantill. Lisa, vad hände här? Förresten är jag urdålig på siffror på spanska också, så hur jag ska kunna berätta är för tillfället ett ganska stort problem.


Igår besökte jag och mamma bl.a Vallby Friluftsmusem för att fånga gamla ursvenska byggnader på bild. Att man inte uppskattar och har tänkt på att Västerås faktiskt är en riktigt fin stad, det är synd. Eller jag har i alla fall aldrig gjort det förrän nu, när det är dags att lämna stället. Är inte det lite tokigt? Det är som att man först intresserar sig för något när det är dags att gå... Ändring på det kan jag tycka.


Idag är det dags att ta upp packandet på allvar. Hur ska detta gå till? Önska tjejen som nu faktiskt vet invånarantalet, 138 709 västeråsare, lycka till, för det lär hon verkligen behöva!

 
 
Ingen bild

Erik Hansi

30 juli 2012 12:35

Akta dig för faror och gör inget jag inte hade gjort!

 
Lina

Lina

30 juli 2012 18:55

Lisa du är så modig som åker! Kommer precis ihåg känslan innan jag for liksom "vad sjutton har jag gett mig in på?". Jag hoppas att du får ett underbart och lärorikt år och att din familj är lika goa som David och Tracy var för mig. Stor kram!

http://www.brollopscoach.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Dahlin - 29 juli 2013 23:00


  Känslan när man äntligen, efter hela 364 dagar, får kramas med sina fina brorsor är obeskrivlig. Alla finner sin lycka på olika sätt men jag rekommenderar er definitivt att resa, så hittade jag min lycka.    "Travel is the only thing ...

Av Lisa Dahlin - 26 juli 2013 16:30


   Con éstas tres mujeres pasé todo el año en Colombia, un año inolvidable y completamente maravilloso... ¿Cómo puedo yo ahora agradecerles a las personas más hermosas de este planeta? A las que me recibieron con la puerta abierta, con el corazón y...

Av Lisa Dahlin - 12 juli 2013 16:15

               

Av Lisa Dahlin - 22 juni 2013 14:45


Idag kom det ca 20 tjejer från en grannby som gärna vill åka utomlands som utbytesstudenter till AFSkontoret för att få lite mer detaljer kring resan. Jag, Verena, Anna och Fiona (alla dom 3 tjejerna är från Tyskland) hjälpte till, berättade hur vi s...

Av Lisa Dahlin - 20 juni 2013 20:00


Det var så otroligt härligt att komma tillbaka till MIN stad igen. Exakt så kändes det när jag i mitten i baksätet av minibussen satt och tittade ut genom rutan på det overkligt vackra solbadande landskapet runt mig... Det var magiskt.    Att man...

Presentation


Här kommer du kunna följa mig under mitt år som utbytesstudent i Colombia, Sydamerika. Läs mer än gärna och passa på att få ta del och uppleva det lite du också!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards